Modul corect de a găti leguminoasele

Print pagePDF pageEmail page

Leguminoasele – fasolea, soia, năutul, lintea, arahidele sunt bogate în minerale, însă, potrivit dr. Rose, organismul nostru asimilează aproximativ jumătate din cantitatea nutrienților. Avem nevoie de zinc, fier și magneziu pentru a preveni stările depresive, iar dacă boabele de fasole sau alte leguminoase fac parte din dieta ta, există o modalitate ușoară de a crește absorbția acestor minerale.

fasole in apa

Este vorba de înmuierea leguminoaselor peste noapte, în apă foarte caldă – 60 de grade Celsius, pentru a reduce conținutul de acid fitic. Această schimbare simplă are un efect urias: creșterea absorbției mineralelor în proporție de 50-100%.

Studiile au arătat că, atunci când reducem acidul fitic din alimente, asimilăm mai multe minerale din acel aliment. Cantitatea de acid fitic variază în leguminoase, cereale, nuci și semințe. Un nivel crescut se înregistrează în soia și arahide.

Simpla fierbere nu este suficientă pentru reducerea acidului fitic. Potrivit unui studiu din 1980, care a analizat nivelul de acid fitic în trei tipuri diferite de fasole, după fierbere, a arătat că boabele de fasole roșie au păstrat 92% de acid fitic, fasolea pestriță a păstrat 87% iar fasolea mung a păstrat 64%.

Nu vă cer să atingeti sau să mențineți temperatura de 60 de grade, dar lăsați fasolea cât mai mult la înmuiat, minim 18 ore. Veți vedea că prin această metodă boabele uscate se vor găti mai repede, vor fi digerate și veți asimila mai bine nutrientii”, recomandă dr. Rose.

sursa : fiisanatos.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.