Kiwi – beneficii aduse sănătătii

Print pagePDF pageEmail page

felii de kiwiCă tot o văd mereu la promoție prin supermarket sau chiar la bucată, m-am gândit să scriu câteva dintre beneficiile aduse de acest fruct numit kiwi. Este fructul comestibil al plantelor Actinidia chinensis și Actinidia deliciosa din Asia. Denumirea chinezească este Yang Tao (mura sau strugurele gâștei). Cunoscut original sub denumirea de „agrișe chinezești”.

Kiwi este fructul cu cele mai multe substanțe nutritive din categoria fructelor importante. Acesta conține mai multă vitamină C decât o portocală. Câteva dintre substanțe nutritive pe care le conține ar fi :

  • Luteină, o substanță care este apreciată din ce în ce mai mult pentru eficacitatea ei în reducerea riscului de apariție a cancerului, a bolilor de inimă și în prevenirea cataractei. Kiwi e considerat a fi, după porumb, fructul cu cea mai bogată sursă de luteină.
  • Zeaxantina, este un fitonutrient înrudit cu luteina, ambele au efect asupra retinei și cristalinului, combinația dintre cele două are proprietăți antioxidante sporite
  • toate tipurile de fibră care protejează împotriva bolilor de inimă, a diabetului, cancerului etc.
  • cupru – mineral cu rol vital în procesul de creștere a copiilor pentru că ajută la întărirea oaselor, la dezvoltarea creierului și la construirea sistemului imunitar.
  • potasiu – mai mult decât bananele. Potasiul ajută la funcționarea eficientă a inimii și are rol semnificativ în controlul presiunii arteriale.
  • magneziu, fier, calciu, acid folic, beta-caroten,  crom.
  • vitamina A, vitamina B6, vitamina C, vitamina E, vitamina K.

Semințele de Kiwi sunt cele ce încorporează toți nutrienții: proteine, vitamine, minerale.

Kiwi este, de asemenea, un prebiotic. Nutrienții prebiotici ajută la hrănirea bacteriilor probiotice (aceste bacterii sunt esențiale pentru o sănătatea optimă). Aceasta ajută la menținerea sănătății sistemului digestiv în timp ce previne și dezvoltarea altor probleme de sanatate.

Câteva dintre beneficiile sale ar fi :

– Protejarea impotriva distrugerii ADN-ului, cancerului

Fiind bogat în vitamina C, care are un antioxidant solubil puternic, aceasta este esențiala in neutralizarea radicalilor liberi. Mai mult, kiwi contine flavonoide si carotenoide responsabile pentru protectia ADN-ului. Continutul de vitamina C si fitonutrientii ajuta la prevenirea problemelor legate de afectarea ADN-ului din cauza stresului si a altor probleme de sanatate precum cancer, reumatism, artrite etc.

– Îmbunătățește sănătatea sistemului cardiovascular

Pe lângă vitamina C, fructul mai conține și polifenoli și potasiu – iar toți acești compuși colaborează pentru reducerea riscului formării cheagurilor de sânge, protejează vasele sanguine și inima și protejează organismul împotriva radicalilor liberi care pot duce la arteroscleroza. Mai mult, kiwi reduce cheagurile de sânge fără alte efecte secundare precum în cazul aspirinei. Și ar mai fi de spus că reduce cu  pana la 15% nivelul trigliceridelor din sânge.

– Ușurează problemele cu respirația precum astmul, tusea și respirația suierătoare

Unul dintre cele mai cunoscute beneficii ale fructului este abilitatea sa te a ușura respirația în cazul astmului și a respirației suierătoare. Kiwi și celelalte fructe bogate în vitamina C precum căpșuni, citrice, coacăze negre, oferă o protecție semnificativă.

 – Este bun de consumat în perioada sarcinii

Unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru viitoarele mămici este acidul folic. Acesta este excelent pentru producția și susținerea de noi celule. În plus, ajută copilul să se dezvolte. De asemenea, vitamina C este recomandată pentru femeile însărcinate. Aceasta este esențială pentru creșterea oaselor și menținerea sănătății celulelor.

 – Protejează ochii

Având în componență luteina și zeaxantina, ajută la menținerea acuității vizuale și protejarea împotriva maculării degeneratice (caracterizată prin afectarea vederii central, exact punctul din mijloc al imaginii, în timp ce vederea periferică rămâne funcțională. Degenerarea maculară apare în momentul în care retina începe să se deterioreze și nu mai poate capta corespunzător imaginile din mediul înconjurător). Luteina este un fitonutrient cunoscut pentru protejarea ochilor de radicalii liberi prin faptul că ajută la filtrarea razelor ultraviolete și a luminii albastre. Zeaxantina oferă exact aceleași beneficii, ambele protejează împotriva pierderii vederii și încetinesc progresul maculării degenerative. Deasemenea antioxidanții îmbunătățesc acuitatea vizuală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.