Descifreaza unele dintre mesajele transmise de corpul tau

Print pagePDF pageEmail page

Corpul este o magnifică mașinărie. Când lucrurile o iau razna, în general nu se oprește fără avertisment, precum un bec cu incandescență căruia îi pleznește filamentul. În loc de asta, ne trimite mici semnale. Gândește-te la acestea ca la niște bătăi biologice ușoare pe umăr. Acesta este modul în care corpul ne dă de știre că ceva este greșit.

Dar interpretarea capriciosului cod Morse corporal impune un profund nivel de conștientizare corporală care, precum orice abilitate, are nevoie de timp și practică pentru a se perfecționa. În acest scop, o mână de medici dintre cei mai importanți în sănătatea holistoică, ne ajuta la identificarea celor mai comune afectiuni ce stau la baza simptomelor frecvente și uneori misterioase.

semne transmise de corp

Bei prea multe băuturi carbogazoase dietetice…

Un semnal probabil: Dureri de cap

Context: Indulcitorii artificiali, în special aspartam pot declanșa dureri de cap și chiar migrene. La cel mai înalt risc sunt supusi oamenii cu o tulburare genetică numită fenilcetonurie, sau pe scurt FCN; acestora le lipsește o enzimă necesară pentru a metaboliza o substanță (fenilalanina) care este creată atunci când corpul descompune aspartamul. De ce? Studiile pe animale au arătat că aspartamul este o puternică neurotoxină, cel puțin la cobaii tineri.

Se presupune că aspartamul ar putea cauza deteriorări neuronale și la oameni – sau cel puțin să perturbe semnalizarea nervilor care dau abilitatea creierului să înregistreze sațietatea. Unul dintre principalii suspecți este metanolul din aspartam, care este descompus în formaldehida, un cunoscut cancerigen. Oamenii care sunt sensibili la formaldehida ar putea avea dureri de cap dupa ingerarea aspartamului.

Alte semnale: Pofte intense pentru dulciuri sau alimente sărate, iritabilitatea și inabilitatea de a se concentra.

Care este rezolvarea: Cand lovește pofta de carbogazoase dietetice, Kathie Swift, consilier nutritionist pentru MyFoodMyHealth și My Foundation Diet, sugerează consumul de apă gazoasă aromatizataă cu un paharel de suc de fructe 100% si un pic de lămâie stoarsă.

Ai dezvoltare excesivă de candida…

Un semnal probabil: Mâncărimi la urechi, gât sau membranele mucoase

Context: In medie, un om inghite pe an aproape 68 kg de zahăr și sirop de porumb cu înalt conținut de fructoză, potrivit statisticilor. Și dacă mânânci atât de mult zahăr, s-ar putea să ai mai mult decât dependență de dulciuri – corpul tău s-ar putea să adapostească o nesănătoasă și excesivă dezvoltare de Candida albicans.

O cantitate mică din această ciupercă obisnuită, similară drojdiei și care trăiește în intestine nu este un pericol, când cantitatea aceasta este controlată de flora microbiană sănătoasă. Dar când un dezechilibru intestinal îi permite să o ia razna, actionează precum kudzu (o plantă invadatoare), colonizând totul în calea lui. Printre mediile favorite sunt colțișoarele întunecate și umede ale corpului, cum ar fi între degetele picioarelor, între sâni și, da, în urechi. Pe măsură ce se infiltrează, irită și inflamează pielea, ducând la semnele indicatoare de mâncărime și roșeată.

Alte semnale: Schimbări bruște ale stării de spirit, oboseală, sistem imuntar slăbit, sporire în greutate, infecții fungice frecvente.

Care este rezolvarea: De crezi cumva că ai o creștere excesivă a Candidei, cea mai rapidă măsură este să înfometezi micile vietăți. Candida se dezvoltă în prezența zahărului rafinat și nerafinat, precum și a fructelor proaspete ori uscate și a sucului de fructe. Întreruperea aprovizionării cu hrană poate aduce cantitatea de Candida înapoi la un nivel sănătos.

Candida mai apreciază și produsele făinoase rafinate și orice aliment fermentat, precum alcoolul și soia, deci dacă ai o supradezvoltare gravă, s-ar putea să fie nevoie să renunți la toate cele de mai sus pentru un număr de săptămâni consecutive. Pe lângă toate acestea ar trebui să consumi un probiotic de calitate în fiecare zi.

Esti deshidratat…

Un semnal probabil: Buzele crăpate

Context: Buzele sunt o reflecție a sănătații și hidratării întregului corp. “Dacă ești bine hidratat, atunci buzele îți vor fi bine hidratate”, spune Elizabeth Lipski, nutritionist clinic și autoare a cărtii Digestive Wellness (McGraw-Hill, 2004).

Mai putină apă în corp înseamnă mai puțină umezeală pentru piele – cel mai mare organ al corpului. Țesutul delicat al buzelor este suprasensibil la secetă. “Dacă utilizezi constant balsam de buze pentru a-ți alina buzele crăpate, este un semn că ai nevoie să bei mai mult”, spune Lipski.

Alte semnale: dureri de cap, urinare rară, urină galben întunecat sau mirositoare, piele uscată, turgescență lentă (însemnând că dacă ciupești pielea de pe dosul palmei, nu revine în mod elastic inapoi). Deși procesul de îmbătrânire încetinește oarecum turgescența, chiar și la adulții mai în vârstă ar trebui să revină la normal într-o secundă, două.

Care este rezolvarea: Consumul a opt pahare de 250 ml cu apa pe zi, spune Swift, așa că dacă nu ești capabil să înghiți cantitatea respectivă, poți totuși să te hidratezi prin consumul de ceaiuri de plante și prin suplimentarea cu fructe și legume a dietei tale zilnice. “Tranziția la o dietă cu mai multe alimente integrale ne trece pe pilot automat pentru a căpăta mai multă apă, deoarece acestea sunt în mod natural absorbante ale umezelii”, spune Swift.

Și asigură-te să incluzi alimente integrale care sunt bogate în acizi grași esențiali, precum nucile și semințele, avocado-ul, care ajută la menținerea unor membrane celulare sănătoase și rețin umezeala. Un alt sfat ar fi să consumi o sare de calitate. Sarea ajută corpul să se hidrateze corect.

Nu ai destule fibre in alimentație…

Un semnal probabil: Constipația

Context: Constipația este cel mai clar indicator al faptului că trupul tău are nevoie de mai multe fibre. “Strămoșii noștri vânători-culegători mâncau până la 100 g de fibre/zi și aveau o greutate medie a scaunului de 900 g”, spune Mark Hyman, doctor în medicină, editor al Alternative Therapies in Health and Medicine și autor al cărții The UltraSimple Diet (Pocket Books, 2007).

Alte semnale: Frecvente accese de foame, coborâri bruște ale nivelului de energie, necazuri cu digestia, afecțiuni inflamatorii.
Care este rezolvarea: Mânâncă mai multe legume, fructe și cereale integrale. Toate sunt pline de fibre și alti nutrienți. Obținerea porției zilnice recomandate de 35-40 g fibre nu doar îmbunătățește sănătatea colonului, dar mai și micșorează riscul de diabet și boli de inimă, spune Andrew Weil, doctor în medicină, director al Centrului Arizona pentru Medicină Integratoare al Colegiului de Medicina de la Universitatea statului Arizona din Tucson.

Daca vrei alte modalități de a strecura ceva mai aspru in dieta zilnică, Swift sugerează presărarea fibrelor de tărâțe de orez peste salate sau fierturi de ovaz. Ei ii plac fibrele tărâțelor de orez, deoarece sunt fără gluten și a fost dovedit faptul că ajută la eliminarea toxinelor, cum ar fi PCB-urile (bifenili policlorurati).

O alta soluție preferată de sporire a cantității de fibre este o asezonarea facută de ea din semințe de dovleac sfărâmate, semințe de in măcinate, seminte de susan, fulgi de kelp (alge brune) și sare de mare – practic, o variație a gomasio (sare de susan), care este utilizată ca alternativă la sare în bucătăria japoneză. Pune-o pe ce dorești, presară pe deasupra orezului brun sau utilizeaz-o pentru a garnisi supe, spune ea. “Nucile, semințele și vegetația din ocean sunt o sursă energetică de nutrienți și fibre”.

Deficienta de vitamine din complexul B…

Un semnal probabil: Crăpături în colțurile gurii

Context: “Mai întâi vezi deficiențele nutritive în acele țesuturi care se reînnoiesc cel mai rapid, precum limba si buzele”, spune Lipski. Studiile arată că zonele dureroase/lezionare sau crăpăturile apărute în colțurile gurii (cheilita) ar putea fi un semn că trupul tău nu capătă destule vitamine B. “Deficiențele uneia sau mai multor vitamine B ar putea apare destul de ușor”, notează Haas, “în special cu diete care includ cantități substanțiale de alimente rafinate și procesate, zahăr și alcool”.

Alte semnale: Anemie, energie scăzută, oboseală, probleme ale pielii, cearcăne

Care este rezolvarea: O dietă cu alimente integrale și acordarea priorității pentru alimentele bogate în vitaminele B. Cea mai bogată sursă de vitamine B este găsită în drojdia de bere sau cea nutritivă (deși, dacă ai probleme cu Candida, ai dori să treci peste ele). Alte alegeri solide includ germenii de grâu, cerealele integrale, legumele sau polenul.

Consumul unui supliment cu complexul de vitamine B poate fi de ajutor dacă este unul natural.

Mânânci ceva care nu îți priește…

Un semnal probabil: Eczema

Context: Mai întâi câteva informatii de context despre intoleranțele alimentare. Când corpul nu prea tolerează un aliment, ingerarea acelui aliment creeaza o inflamație cronică, însoțită de iritații de nivel scăzut sau inflamații ale intestinelor. Cu timpul, odată cu expunerea regulată, iritația se înrăutățește și creează fisuri în spațiile dintre celule.

(Imaginează-ti pereții intestinelor, odinioară strâns uniți laolaltă, arătând mai mult ca o dantelă destrămată). Aceste găuri permit bacteriilor și toxinelor lor, ca și proteinelor și grăsimilor incomplet digerate să se “infiltreze” în afara intestinelor și în fluxul sanguin. Numit sindromul intestinelor permeabile, aceasta stabilește scena pentru problemele de sănătate nenumărate, inclusiv erupții cutanate și probleme ale pielii, cum ar fi eczeme.

Pielea este cel mai mare organ de eliminare din corp, noteaza Lipski, deci nu este surprinzător că poate ajunge sub atac atunci când toxinele gonesc prin fluxul sanguin.

Alte semnale: Gaze, balonare, oboseală, congestionare a sinusurilor, ceață pe creier

Care este rezolvarea: O dietă de eliminare este cel mai bun mod de descoperire a alimentului vinovat. “Începe prin a elimina unul sau două alimente pe care le suspectezi”, spune Swift, care preferă să numească asta “dieta iluminării”, deoarece se concentrează pe “iluminarea sănătății tale”.

Nu stii de unde să începi? Alimentele care au cea mai mare probabilitate de a crea haos în intestine includ grâul și produsele ce conțin gluten, lactatele, zahărul, soia, ouăle, porumbul și drojdia. Dacă esti super-motivat, acceptă sfatul lui Haas și renunță la ceea ce el numește “cele cinci mari” pentru o săptămână: grâu, lactate, zahăr, cafeina și alcool. Ai mai putea lua în considerare și ținerea unui jurnal despre alimentație.

Timp de o săptămână sau două scrie ce mânânci și cum se simte corpul în minutele, orele și zilele ulterioare (de ex. la o oră după ce ai mâncat lactate, te simti balonat). “Este vorba despre recunoașterea tiparului și a simptomelor și unirea punctelor, pentru a căpăta imaginea de ansamblu”, spune Swift, lucru care la rândul lui te ajută să decizi ce alimente vei elimina mai întâi.

Bei prea multă cafeină…

Un semnal probabil: Oboseala

Cafeina actionează prin stimularea sistemului nervos central. În mod specific, chimicalele determină glandele suprarenale să elibereze hormoni – respectiv cortizol și adrenalina care spun corpului să accelereze. Rezultatul pe termen scurt poate fi o concentrare sporită și o mai bună coordonare ochi-mână. Dar dacă vei consuma în mod regulat cafeină, în cele din urmă sistemul nervos central rămâne fără combustibil.

Alte semnale: nervozitate, agitație, insomnie, aritmie, urinare frecventă

Care este răspunsul: Este de preferat să îți limitezi consumul de cafea la 100 mg/zi. Pentru referintă, o cană de cafea Starbucks de 350 ml cuprinde 260 mg cafeina, în timp ce una Americano de aceeași capacitate (două doze de expresso adăugate apei fierbinți) conține 150 mg. O cană de aceeași capacitate (350 ml) de ceai negru, pe de altă parte, conține aproximativ 100 mg și de ceai verde doar 50 mg. “Dacă ai de gând să te răsfeți”, sfătuiește Swift, “gândește-te la calitatea sursei. Bei ceai verde sau energizant plin de chimicale?

Care este cantitatea sănătoasă pentru tine? Majoritatea oamenilor știu cât de mult poate duce corpul lor”, spune ea. Între timp, ofera suport glandelor tale suprarenale cu vitaminele B (în special B5/acid pantotenic), vitamina C și licorice (lemn-dulce). De asemenea alimentează-ți corpul cu combustibil de calitate – alimente sănătoase, integrale care să îți amplifice și mențină energia.

Stai prost cu acidul din stomac…

Un semnal probabil: Eructație (râgâială) și indigestie

Context: Dăcă ai nivel/concentrație scăzută de acid gastric, corpul tău nu va digera alimentele în mod eficient, în special alimentele dense precum grăsimile și proteinele. Când alimentele rămân în stomac, tot așa face și aerul pe care îl înghiți în mod natural când mânânci. Aerul are doar două opțiuni – să fie împins în josul tractului digestiv împreună cu mancarea, sau să prindă următoarea “cursă” în sus spre esofag și afară pe gură. Cu cât sta mai mult hrana în stomac, cu atât mai probabil că vei eructa.

Alte semnale: Reflux gastric ,sistem imunitar slăbit, unghii crăpate, infecții cronice, gaz

Care este răspunsul: Intensifică prima fază a digestiei prin a deveni mai mult “un mâncător bazat pe senzații”, spune Swift. “Asta înseamnă ca să te bucuri de vederea și mirosul mâncării înainte de a te înfinge în ea, astfel încât intestinele să aibă timp să elibereze factorii digestivi, precum acidul clorhidric, în anticipație față de mâncare”. Apoi să mânânci mai constientizat.

Mestecă-ți mâncarea astfel încât să fie mai ușor pentru intestine să digereze, în special proteinele și grăsimile.
Dacă tot mai simți că hrana ta rămâne în stomac ca o piatră, Haas recomandă încercarea enzimelor digestive, care pot ajuta la o mai bună digerare a hranei. De exemplu, spune el, ai putea încerca un produs numit clorhidrat de betaina cu pepsină (un digerator de proteine eliberat în mod programat), gasit la magazinele cu produse naturiste și de sănătate.

Acidul clorhidric este principalul ingredient al acidului stomacal. Prin luarea lui ca supliment, practic îi oferi stomacului tău un avans în cursă, în special cu proteinele și grăsimile, care sunt materiile alimentare cel mai greu de digerat, însemnând că ele necesită mai multi acizi stomacali decât carbohidrații. După ce, de exemplu, începi să mânânci o masă cu proteine și grăsimi, ia o capsulă. Vezi cum te simți după câteva mese.

Daca te simti ok, poți încerca două capsule și apoi treptat sporești la trei sau patru. Dacă ai vreo senzație de arsură sau indigestie acidă, revii la un nivel în care nu ai experimentat nici un efect secundar negativ.

O altă metodă bună este de a consuma cu jumătate de oră înainte de masă un păhărel de suc de lămâie sau de oțet de mere natural. Acestea vor crește aciditatea din stomac, pregătind sistemul pentru o digestie mai bună.

Ai nivel scăzut al florei bacteriene bune…

Un semnal probabil: Răceli frecvente

Context: Centrul de comandă al sistemului imunitar este găzduit în intestine. Un dezechilibru ecologic al organismelor din intestine înseamnă că respectivul corp nu se mai poate apăra pe el însuși împotriva microbilor neprietenoși”, spune Swift.

Alte semnale: Gaze intestinale, balonare, scaune moi sau constipație, infecții fungice vaginale, infecții ale tractului urinar, erupții ale pielii, piciorul atletului, fungi la unghii

Care este raspunsul: Experții sunt de acord că una dintre cele mai ușoare (și delicioase) modalități de a reface flora sănătoasă a intestinelor este să mânânci mai multe alimente bogate în bacterii bune, precum miso, sauerkraut (varza murată), kombucha (ceai japonez fermentat), kefir de apă. “Intestinele adăpostesc circa 2,24 kg de bacterii benefice”, notează Haas. “Trebuie să hrănim chestia asta”.

Dacă tu crezi că intestinele tale au nevoie de mai mult decât poate oferi hrana, Weil recomanda luarea unei doze zilnice de probiotice care să conțină Lactobacillus GG ori Bacillus coagulans (BC-30).

Deși multe dintre mesajele corpului pot fi decodate cu un pic de intuiție și multă ascultare activă, este important de reamintit că unele dintre aceleași simptome pot fi semne de boală mai serioasă. Dacă dupa câteva săptămâni de auto-îngrijire, lucrurile nu se îmbunătățesc sau nu se rezolvă, este mai bine să consulți un profesionist în domeniul sănătății.

Mai mult de o singură modalitate de a te vindeca

O abordare multidirecțională a îngrijirii sănătății – cautarea de sfaturiși de la practicanții medicinei alternative, și de la medicii pe stil occidental – te poate ajuta să îți decodezi semnalele de avertizare ale corpului tău, înainte ca ele să se multiplice în cascadă și să devină ceva mult mai serios.

Medicina occidentală are multe puncte tari: lichidarea infecțiilor; tratarea urgențelor, precum infarcturile, și acțiunea rapidă destinată combaterii efectelor traumei după un accident sau dezastru. Dar când afecțiunea este greu de diagnosticat, sau este cronică și persistentă, precum proasta digestie, insomnia sau oboseala generalizată, cea mai bună șansă ar putea fi să ieși din cabinetul doctorului și să cauți cura în altă parte.

Atât în calitate de medic, cât și de naturopat, Elson M. Haas are câte un picior în fiecare dintre aceste două lumi. El tinde să fie de acord cu punctul de vedere al lui Lipski, și de asemenea vede limitările în modul în care practicanții medicinei occidentale încearcă în mod tipic să înăbuse încercările corpului de a se vindeca.

De asemenea trebuie să iei în calcul că orice boala are și o cauză emoțională ce poate crea un blocaj energetic undeva în corp determinând apariția unei afectiuni. Corpul trebuie privit și implicit vindecat ca un întreg – spirit, minte, corp !

Până la urmă , corpul este o mașinărie fantastică. De multe ori tot ce trebuie să facem pentru a ne menține sănătatea și echilibrul este să îl ascultăm și să îi oferim ceea ce are nevoie: odihnă, relaxare, apă, hrană, mângâiere, dragoste, recunoștință și multă atenție. Până la urmă corpul tău este cel mai prețios lucru material pe care îl posezi.

sursa : care2.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.